HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

dinsdag 11 december 2012

VOELEN

Ik beschouw mezelf als een “nuchter” mens, en ik vind wetenschap mooi maar het komt veel tekort. Het heeft geen plaats voor persoonlijke ervaringen die je maken wie je bent. Mijn leven bestaat de laatste paar jaar uit een toenemende hoeveelheid religieuze ervaringen. Als ik dan terug kijk snap ik het gevecht niet wat al jaren gevoerd wordt tussen wetenschap en religie. De mensen die er om vechten zitten in mijn beleving voornamelijk te vechten tegen zichzelf. Hetgeen wat ze zien bij de ander; bekrompenheid, gaat net zo goed op voor hen zelf.

Ik zie dat ik in het verleden gelijktijdig tegen beide heb gevochten, en ben nu in de afgelopen jaren tot een punt gekomen waarin ik zie dat religie en wetenschap allebei gelijk hebben. Er is maar 1 ding waar ze allebei ongelijk in hebben; de verwijten naar elkaar. Er staat iets te gebeuren wat plaats maakt voor beide. Er staat iets te gebeuren wat geen plaats over laat voor zij die willen kiezen. Het is al lang gaande, maar straks is er geen weg terug, alleen maar vooruit. Vooruit geeft je nog steeds een keuze. Je kunt mee in waar je hart je naar vervoert. Deze keuze is de meest aangename want het kost vrijwel geen moeite en niemand hoeft je te leiden. De andere keuze is verzet blijven plegen en in angst leven. Zij zullen hun angst vervuld zien, en de wereld die in “verval” is zal voor hen ook “vallen”

In de Tarot betekent de kaart “de dood” absoluut geen einde, maar eerder een nieuw begin, op een nieuw vlak, in andere omstandigheden. Als je dit weet, accepteert en voelt, zul je voorop lopen in wat er te gebeuren staat. Je zult het niet zien, horen of ruiken. Het zal een gevoel van eenwording omvatten, die je heel individueel ervaart. Een schijnbare tegenstrijdigheid die je nu al kunt voelen. Dit voorop lopen heeft niets te maken met “beter” zijn of op wat voor wijze dan ook verheven zijn boven een ander. Verschillen in ervaring en gevoeligheid zijn nodig om dynamiek in het leven te hebben. Zo is het altijd al geweest en dat zal niet veranderen.

Er staat iets te gebeuren, waar duizenden bijzondere gebeurtenissen uit de geschiedenis mee verbonden zijn, die ons meer gaat vertellen dan wij hadden kunnen denken, op een manier waar we niet aan gewend zijn. Voor degene die het toe laat is die informatie helemaal niet belangrijk, net zo min als wanneer het gebeurt. Zij die het toe laten zullen het voelen als het komt, en weten als het er is.

Succes met voelen; de enige manier vooruit…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten