HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

zondag 26 mei 2013

PIN ME ER NIET OP VAST

Zo langzamerhand zijn we op een punt gekomen waar alle schandalige acties die uitgevoerd worden door bedrijven en instanties die met groot geld handelen, niet meer onopgemerkt door het volk doorgang vinden. Zo zijn er al heel veel afspraken gemaakt waarin het mogelijk werd gemaakt om jouw gedragsgegevens als consument te verkopen. Ik heb niet de illusie dat overheidsinstellingen hier niet aan mee doen. Dat betekent dat heel veel bedrijven die geld kunnen verdienen aan jou, door op jou gerichte reclame te maken. Manipulatie met voorkennis zou je kunnen zeggen. Maar nu de banken PIN gegevens willen verkopen staan we ineens allemaal op het achterste been. 


Buiten het feit dat ik me af vraag of dit niet al lang gebeurt, en dat ze nu een weg zoeken om het op papier te krijgen dat het ook mag, vraag ik me toch af waarom hier zo heftig op wordt gereageerd. In welke wereld leef je als je denkt dat door het toelaten van het verkopen van jouw gedragsgegevens door je bank zo een fundamentele stap in de verkeerde richting is? Het is een logisch gevolg van de crisis. Op dit moment manipuleren de banken al een goede 6 jaar de markt zo dat iedereen alles wat hij heeft moet inleveren. Dat is een onderdeel van een groter plan, zodat de banken straks weer een klimaat kunnen maken van economische groei, zodat ze over 10 jaar weer kippen hebben om van te plukken. De acties die nu zijn ondernomen om de huiseigenaren veilig te stellen van faillissement, zorgen er voor dat de banken veel te weinig hypotheken kunnen afsluiten. Om dan de overdreven levensstijl te kunnen onderhouden over de ruggen van de toch al aan de geeuwhonger liggende consument, moeten ze dit soort acties verzinnen.

Zo verkopen de banken gegevens van een consument, die verliest daar verder niets aan, hij kan ook niet verder verliezen want dat geld is er simpelweg niet. Bedrijven betalen er dan voor om vervolgens een consument zonder geld te gaan beïnvloeden om producten te kopen. Op die manier halen de banken ook de laatste geldreserves bij bedrijven weg, en als iedereen dan naar de klote is, kunnen ze da markt weer laten groeien.

In iedere geval neemt de doorzichtigheid hiervan toe, en dat is een goede zaak waar ik graag aan mee werk. Hebben financiële instellingen bijvoorbeeld wel eens gedacht aan hoe veel mensen ze zouden mee krijgen als ze een deel van de naaierij winst zouden uitkeren aan de genaaiden? Hoe veel goedkoper zou dat zijn dan geld uitgeven aan het verbergen er van? Uiteindelijk hebben de banken een wereld ontworpen waarin alles om geld gaat. Zouden ze dan echt verwachten dat de consument nooit om zijn deel komt vragen? Ook de loopjongens van de maffia willen een keer promotie maken....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten