HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

woensdag 25 mei 2011

FF TRACKJE MAKEN

Zoals zo vaak het geval is dat mensen makkelijk ergens over denken, terwijl de realiteit altijd flink veel meer tegen valt dan je verwacht had. (als je al in de realiteit leeft dat dingen altijd tegen vallen) Even een kamertje schilderen is dan al gauw een weekend witte handen.

Een track maken is van een ongelooflijk andere orde. Stel je voor; de muziek bestaat al, en de zangeres heeft melodie en tekst. Avondje inzingen zou je denken. Helaas is de hardware opname eerlijker dan al het goud in alle zonnestelsels die we wel of niet kennen en kom je gauw tot de conclusie dat elk klein detailtje over en over moet.

Het creatieve proces kan lang duren, maar in mijn beleving vooral als er al dingen vast staan. Had ik namelijk de raw takes van de muziek gehad, was het verbouwd geweest tot iets wat de zangeres past. Maar ja, dat had ik niet voor het zeggen dit keer. Maar ook hier ben ik weer een echte ram; als ik het naar mn hand kan zetten doe ik dat met alle liefde.

In ieder geval is het een track met perspectief geworden, te hopen dat de makers er ook zo over denken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten