HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

woensdag 25 september 2013

DE NIEUWE ORDE

Wellicht zijn er mensen die geheel uit de wind zijn gebleven als het gaat om berichtgeving die spreken over zaken als “De nieuwe orde” en “Het nieuwe bewustzijn” Ik daarentegen zit er middenin en hoewel het lezen er van vaak blijft liggen bij mij door gebrek aan tijd en de hoeveelheid waarin het wordt aangeboden, de informatie begint zijn plek te vinden in mijn wezen. Het is bijna niet te bepalen hoe ver je hier in zit omdat het je gebeurt. Er is geen standaard voor omdat iedereen nou eenmaal anders, en het nieuwe bewustzijn houdt daar rekening mee. Er zullen hier lezers zijn die denken; “Waar heb je het over?!?!” Ook dat is bijna niet uit te leggen en zeker niet kort. Ik ga niet zeggen dat jullie er niet klaar voor zijn of dat jullie te laat zijn om je er in te verdiepen. Je er in verdiepen betekent namelijk niet dat je er veel wijzer van wordt, juist omdat het aan het gebeuren is. Ik denk dan ook dat het allerbelangrijkste is om het te laten gebeuren.

Wat dan? Kijk eens om je heen. Analyseer het nieuws nou eens tot wat er werkelijk gezegd wordt. De wereld die tot nu toe om ons heen gebouwd is, staat op losse schroeven. Niet alleen omdat alle begrippen die zich daar in bevinden niet waar zijn, maar juist omdat mensen dat langzaam aan beseffen. Dat betekent dat de “oude orde” aan het vervallen is. Wat je dan ziet is dat de mensen die er nog heilig in geloven aan het klampen zijn. In een wanhopige poging wordt vast gehouden aan zaken die niet meer werken. Dat is al heel lang zo, maar nu zijn er genoeg mensen die het daar niet meer mee eens zijn, en er voor op durven staan. Vergeet niet dat veel van deze mensen ook niet weten hoe dan wel, en misschien zijn er wel bij die een zelfde structuur op willen bouwen, maar dat zij dan aan het rijke roer staan.

Ik geef alleen maar informatie, verder ben ik toeschouwer. Het is namelijk in gang gezet en dat is niet meer af te houden. Het nieuwe bewustzijn laat me dingen zien waarvan iedereen nu zal zeggen; “Hoe kan dat nou?” Toch moeten ze waar zijn als er zo veel vreemde energieën door mijn wezen heen gaan die zo veel informatie achter laten dat mijn lijf er soms moeite mee heeft. Waar we nu waarde aan hechten is ons voor geschreven, immers hebben anderen er altijd meer baat bij dan wij zelf. Het is alleen gericht op geld. Het persoonlijk geluk wat wij als mens kunnen ervaren zoals verliefdheid, samen zijn en de prachtige spiegeling van jouw karakter in een kind, daar kan een ander baat bij hebben, maar alleen als wij dat toe laten. Daar hebben we controle over. Hetgeen waar we daarbuiten veel waarde aan hechten is gebaseerd op financiën. Door anderen dan, niet door jezelf. Kijk of er economisch belang is, en je zult zien dat een ander meer baat heeft bij hetgeen je bezigt.

Werk is straks niet meer belangrijk, de zorgverzekering is straks niet meer belangrijk, grote dure spullen zijn straks niet meer belangrijk, je hypotheek is straks niet meer belangrijk en belasting is straks niet meer belangrijk.  Om vooruit te kunnen zullen we deze concepten los moeten laten. Ze zijn namelijk gericht op een centraal voor ons belangrijk doel; een select stel “mensen” alle geld en macht van de wereld toe te bedelen. Ik neem hierin graag de rol op als idioot die wordt uitgelachen om zijn idiote uitspraken die later waar blijken te zijn. De geschiedenis zit er namelijk vol mee. De koplopers worden altijd uitgelachen, omdat hun visie niet aansluit bij de bekrompen massa. In dit geval wordt de bekrompen massa gemaakt door de”elite” die jou als loonslaaf inzet om allerhande zaken te regelen.

Hoe het gaat in de nieuwe orde? Geen idee, ik kan me voorstellen dat er veel zelfmoorden plaats gaan vinden. Als een systeem wat van zo veel zaken aan elkaar hangt zo diep bij mensen is binnen gedrongen dat heel hun leven in teken staat van dat systeem, en dat valt, dan kan ik me voorstellen dat er iets in je hersenpan doorbrandt. Er zijn er altijd maar een paar die echt buiten de doos kunnen denken, en die kunnen informatie anders verwerken. Ik had er graag bij geweest toen ze in de brainstorm sessie zaten over hoe de nieuwe Apple stores er uit moesten zien, en iemand riep; “We doen de kassa’s weg.” Dat is natuurlijk een geweldige ingeving die ze ook nog waar gemaakt hebben! Maar er hebben natuurlijk echt lui bij gezeten die kortsluiting kregen toen de uitspraak gedaan werd.

Alles waar ik nu mee bezig ben wat de oude orde ondersteunt, vervult me met een gevoel van verzet. Ik denk dat er een moment komt dat ik het niet eens meer kan. Dat als ik er alleen al aan denk, bepaalde lichaamsfuncties uitvallen om te voorkomen dat ik er aan begin. Wat gaat de huidige orde nijdig worden op mijn insubordinatie, ik kan er helaas steeds minder aan doen, ik moet me confirmeren aan de nieuwe orde. Dat bestaat uitsluitend uit loslaten, wellicht hetgeen wat de gevestigde orde het meest dwars zit.

Ironisch neemt daarmee de tijd die ik heb om me er in te verdiepen toe, en de noodzaak om dat te doen neemt af. Dat kan maar 1 ding betekenen; die tijd wordt vrij gemaakt voor een taak die nog niet aan mij bekend gemaakt kan worden op dit moment. Ik kan alleen maar zeggen dat ik er klaar voor ben…

2 opmerkingen: