HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

zondag 4 december 2011

ZWART(WERK)PIET

Wonderbaarlijk genoeg moest dit jaar maar weer eens de discussie opgerakeld worden of het concept "Zwarte Piet" racistisch is of niet. Iedereen met meetbare hersengolven weet daar het antwoord op. Zoals altijd komen weer de negers in beeld die het keurslijf bevestigen; zij die niet genoeg werken zodat ze tijd hebben om te letten op hoe kinderen op hen reageren. 

Want als u bij de eerder genoemde vraag "ja" hebt beantwoord dan is het Christendom ook racistisch. Toen ik lang haar had werd ik namelijk ook voor Jezus uitgemaakt. Ik had geen witte tuniek aan, geen doornen krans om mijn hoofd en geen houten kruis op mijn rug. Toch werd ik voor Jezus uitgemaakt, door "volwassenen" die beter zouden moeten weten dan de kinderen die Zwarte Piet tegen onze donkere medemens roepen. 

Even opletten, ik leg het nog een keer uit; Zwarte Piet is zwart omdat hij door de schoorsteen komt met de cadeaus. Waarom zijn de verpakkingen en het pakje van Piet dan niet zwart? Ja, we hebben het wel over een bejaarde die met horden acrobaten en een afgekeurd paard over daken loopt om speelgoed te brengen aan kinderen die hij niet kent. Als je dan vragen gaat stellen, stel dan de juiste. Is Zwarte Piet een racistisch concept? NEEEE! En als je vindt van wel, doe er dan ook echt wat aan, en pak alles beet. Want tot nu toe is de negerzoen verboden en mogen de jodekoeken nog steeds....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten