HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

maandag 28 november 2011

ZIT JE ME NOU TE LOPE TE LEGGE TE ACHTERVOLLEGE?!

Ik heb maar 20 minuten televisie nodig om herinnerd te worden aan het feit dat er maar 2 soorten programma's zijn; programma's die laten zie hoe goed mensen ergens in kunnen zijn en programma's die laten zien wat er allemaal aan mensen mankeert. In sommige programma's wordt het gecombineerd, maar in essentie zijn dat je keuzes. 

Soms is het leuk om te zien wat mensen allemaal kunnen, en ik denk dat iedereen dat wel wil zien. Het probleem daarmee is dat het altijd types zijn die dan zo goed ergens in zijn dat je wel eens zou kunnen gaan twijfelen aan de zin van het leven omdat jij nergens zo extreem goed in bent. Dan wordt het tijd om idioten te bekijken zodat je het ego weer kunt verheffen. 

Ik denk wel eens dat de mensen die in programma's zitten om te laten zien hoe dom, lelijk of talentloos ze zijn, deze programma's niet kijken. Tenminste dat hoop ik dan maar, want als ze dat wel doen dan is er toch een substantieel deel van de bevolking wat zo weinig dynamisch leervermogen heeft dat je af kunt vragen of het een goed idee is dat ze los rond lopen. 

High speed car chases zijn daar een uitstekend voorbeeld van. Ik heb er nog nooit een gezien waarbij uiteindelijk de dader weet te ontsnappen. Ze worden altijd klem gereden, klappen ergens hard op of de brandstof raakt op. Vaak worden ze naast het aangereden wrak met hun gezicht in het gebroken glas van de voorruit gedrukt om wild in de boeien geslagen te worden.  Toch zijn er nog steeds mensen die een auto stelen, of voor een ander vergrijp worden gezocht die op de vlucht slaan in de heilige overtuiging dat ze weg komen? Ik hoop dat altijd maar dat ze nooit zo een programma hebben gezien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten