HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

woensdag 5 september 2012

POETRY ON DEMAND

Ik bied me nu een tijdje aan als Life Event Dichter (LED) en ik bemerk dat mensen niet zo goed weten wat het nu precies inhoudt. Wellicht dat een wat uitgebreidere uitleg verheldering kan geven. 

Een Life Event is eigenlijk niets anders dan een belangrijke gebeurtenis in iemands leven. Dat kan gepland of juist niet zijn. Denk aan een kind krijgen, trouwen, afstuderen of het overlijden van een dierbare. Allemaal momenten die kunnen worden aangekleed met rituelen. Bij rituelen wordt vaak wat gezegd, mooie woorden om het moment extra betekenis te geven.

Ik kan die betekenis geven in de vorm van een gedicht. Ik kan daar de woorden voor vinden door me in te leven in de situatie op basis van de verhalen die ik hoor of lees met betrekking tot de persoon en gebeurtenis in kwestie. Waarom een vreemde? En hoe is dat mogelijk? Mijn ervaring is dat juist een buitenstaander heel goed in staat is om de essentie van de persoon en of situatie te vangen. 

Zeker in geval van overlijden is er vaak tijdsdruk om een mooie tekst op te maken voor een kaart, een mooi gedicht om voor te lezen tijdens de dienst of een treffend set regels voor het bedankje. Ik werk snel en doeltreffend. Bovendien kan het vertellen van verhalen die ik nodig heb als achtergrondinformatie juist als een opluchting voelen omdat ik alleen luister. 

Voor bruiloften en geboortes is er meer tijd om het uitgebreid te maken en kan er eventueel gezorgd worden voor van begeleidende illustraties of foto's. Ik houd altijd rekening met een persoonlijke noot, maar probeer zo veel mogelijk de essentie zo treffend mogelijk neer te zetten.

Uiteindelijk heb je een tastbare herinnering aan een speciale gelegenheid die zich keer op keer laat lezen of bekijken. Een geschenk aan jezelf of aan iemand anders, het maakt niet uit; iedereen heeft er profijt van.

Kijk voor een voorbeeld op:

http://hersenspincels.webklik.nl/page/life-event-dichter-led-


Septemberactie: de eerste 25 opdrachten in September krijgen 30% introductiekorting!!!

1 opmerking:

  1. Hee Marcel, jij kunt er wat van zeg, Jezus het wordt hoog tijd dat jij eindelijk de erkenning krijgt die je verdiend, niet te evenaren wat jij doet, zo uniek, je bent niet de eerste de beste !!!!


    BeantwoordenVerwijderen