HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

dinsdag 29 januari 2013

RECHT IS TOCH MAAR KROM 2

Kunnen jullie je nog die jongens uit Turnhout herinneren die in Eindhoven een jongen het ziekenhuis in geschopt hebben? Die werden aangeklaagd voor poging tot doodslag ja. Ken je dan dat verhaal van die gozer uit Heerlen die wegens het weigeren van afstaan van DNA een onaangekondigde inval kreeg van 5 man in kogelvrij tenue met een schild en een stormram? Die zich te pletter schrok en 5 man van zich af moest houden ja. Wist je dat hij aan werd geklaagd voor poging tot moord met voorbedachten rade in 3-voud?

O je hebt er helemaal niks over gehoord. Dat is niet vreemd, want dat heeft men ook liever niet. Straks krijg je vast een keer een bericht over een gevaarlijke knuppelgek die vast zit, maar zo zit het nieuws nou eenmaal in elkaar; wat je echt moet weten om in te buurt te komen van denken er een mening over te kunnen hebben, dat vertellen ze je niet.

De zaak was ook zo opgezet. We komen met veel geweld binnen, daarmee lokken we geweld uit, dan zetten we hem in voorlopige hechtenis, laten we hem 8 maanden later zijn verhaal doen en bijna een jaar later pas zitten we in de rechtzaal. Dan hongeren we hem een ochtend uit, beginnen we de zaak met bijna 2 uur film, krijgt hij na 9 uur droog zijn eerste glas water en dan moet hij vast aggressief over komen. Dat hebben we nodig; die gevaarlijke knuppelgek die we 8 jaar weg kunnen zetten.

Maar waarom zou je dat doen met iemand die alleen het afstaan van zijn DNA geweigerd heeft? Zou dan zijn wetenschap van een grootschalig corruptieschandaal bij de politie een rol spelen? Er is maar 1 rechter die om dat feit heen kan; een omgekochte.

Uniek feit is dat deze man de eerste burger is in Nederland die een reconstructie verzoek gehonoreerd heeft gekregen. Gelukkig is voor de oplettende kijker duidelijk dat men overdreven hun best heeft gedaan om dit zo ver mogelijk tegen de verdachte te keren. Allemaal tekenen dat men heel graag wil dat deze verdachte zo lang mogelijk vast zit. Rijst bij mij ineens de vraag: “Ik maak deze zaak nu mee, maar hoe veel klokkenluiders zijn er al stilletjes weg gezet waar ik geen weet van heb?”

Zo zie je maar dat ook in onze maatschappij, ook onder de hoog opgeleiden geld boven karakter gaat. U heeft vrijheid van meningsuiting, maar als het mijn illustere zaken dwars zit, neem ik al uw vrijheden af. Ik ben op zoek naar de waarheid, maar als het me geld kost ben ik bereid mijn waarheden bij te schaven tot een voor mij kostenloze uitspraak. Ik ben het recht, maar krom als het beter uit komt…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten