HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

maandag 21 januari 2013

ROZE DINSDAG

Mensen zijn beïnvloedbaar tot op hoogtes die je zouden kunnen beangstigen als je geen controle hebt over jezelf. Daarom wordt er ook druk geadverteerd met het feit dat het goed is om eens de controle kwijt te zijn. Buiten het feit dat je dan zeer waarschijnlijk met andere mediaberichten een hoek in wordt geduwd waar ze je willen hebben, kan men door berichten die angst opwekken je zo passief maken als nodig. Voor wat? Ik weet het niet, en ik wil het ook niet weten. Ik ben de laatste die een complot theorie de wereld in wil sturen dus dat doe ik ook niet. Althans, niet in detail. Dat betekent niet dat de complotten er niet zijn.

Ik zie vaak niet de toegevoegde waarde van berichten in de media. Eigenlijk zo goed als nooit. Melden dat er een griepepidemie heerst, terwijl je weet dat het resulteert in 40% extra ziekmeldingen de volgende dag. Is het doel het verkopen van meer inentingen? Zo ook blauwe maandag; de 3e maandag van januari, dan zijn mensen het meest depressief van het hele jaar. Ik denk dat gezien het voorbeeld hiervoor, het niet heel bevorderlijk is om het te roepen in de media. Alle hypochonders meteen aan de Prozac, de Ritalin loopt 3 keer zo hard en er springen er 4 spontaan voor de trein.

Het is bekend dat tegenover elke “low” in een depressie, een “high” staat om te compenseren. Vandaar pink Tuesday, morgen zie je alles weer door een roze bril. Vergeet dan niet om even terug te denken aan blue Monday, want dan leer je dat je door matiging niet van die extreme highs hebt, met als gevolg geen extreme highs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten