HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

dinsdag 8 november 2011

EEN BETERE PLEK ZONDER JOU

Ik verkoop nog wel eens wat op marktplaats. Dat komt omdat ik graag producten op gebied van muziek en productie uitprobeer. Soms blijven ze hangen en vaak ook niet. Dan moet ik ze dus weer verkopen. Marktplaats is een uitstekend medium om zulke zaken weer kwijt te raken. Op papier dan. Want zoals altijd is het systeem goed, maar zodra "mensen" zich er mee gaan bemoeien gaat het geweldige systeem bruut en hard om zeep. Nu brengt internet sowieso al het slechtste in mensen boven, maar Marktplaats is een uitstekend filter om mensen te selecteren die licht gedwongen suicide zouden moeten plegen. Adolf zelf zou er trots op zijn als het nog bestond. 

Ik heb een item wat ik kwijt wil, en check de actuele prijzen op internet. Ik kom het slechts bij een winkel tegen en daar is de nieuw vraagprijs 209 euro. Gezien het feit dat ik zuinig ben op mijn spullen, het feit dat dit product nog niet zo lang in mijn bezit is en door mij kan worden voorzien van alle software, boekjes en dozen, lijkt 150 me geen verkeerde prijs. Iemand benadert mij en vraagt; "Wat is je uiterste prijs?"  125 wil ik ook nog wel voor gaan maar ik weet dat mensen een ziekelijke neiging hebben om op het laatst toch nog iets van de prijs af willen hebben, ook al is de prijs al belachelijk. Dus ik antwoord; "Mijn uiterste prijs is 130 euro"  Als er dan een bod komt van 125 doe ik het meteen, 115 of 120 ga ik nog in discussie en bij 110 min hou ik voet bij stuk om ze water bij de wijn te laten doen. 60 was het tegenbod, gevold door spuit 30011 die een bod uitbrengt van 20 euro.

Herken jij jezelf in dit biedgedrag? Doe de wereld een plezier, en beroof jezelf van je leven. Deze wereld is veel aangenamer zonder jou. Ik ben er helemaal voor om een goede prijs te krijgen, maar als iets nieuw meer dan 200 euro kost, zou ik zonder te vragen wat de staat van het apparaat is alleen 60 euro durven te bieden als ik de aanbieder ken, en hem eigenlijk liever in de ballen zou willen schoppen. 20 euro zou ik alleen durven bieden als ik zeker zou weten dat het 3 uur in de paardenstront heeft liggen dampen. Echt waar; schrijf iemand een brief wat je gaat doen om deze wereld te verbeteren, en probeer je eigen nek te breken. Lees je alsjeblieft goed in, want anders moeten we allemaal voor je beademingsapparatuur betalen, en dat is zonde...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten