HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

maandag 28 november 2011

VOETBAL IS (NET ALS) OORLOG: ZINLOOS

Als ik iets niet begrijp dan is het wel voetbal. In lange sokken ronddartelende homo's op een veld die met alle geweld hun mannelijkheid willen laten zien met een dom spel dat door nog idiotere regels moeilijk is gemaakt. Vervolgens krijg je de fans. Die zijn dan "voor" een club, maar het lijkt er vaak meer op dat ze "tegen" al het andere zijn, tot op het niveau dat ze ziek of dood gewenst worden, wat in mijn beleving het spel element weg haalt. 

Dan wordt er wel eens gezegd dat Nederlanders een "niet lullen maar werken" mentaliteit hebben, maar als het over voetbal gaat verandert iedereen ineens in Balkenende. Wat kunnen Nederlanders toch eindeloos zinloos ouwehoeren over dat stomme kutspel. Dat doen ze het liefst op televisie, zo lang mogelijk voor een wedstrijd en nog langer erna. Dan kijg je dus zinloze mannetjes met een mening zoals Johan Derksen op je scherm. Daar gaat je plezier van je 42" full HD led. 

Misschien moet ik maar een voetbal dream team gaan maken, en als ik dan alle "belangrijke" spelers heb, verkoop ik ze voor de mongolide miljoenen die in die wereld om gaan, en betaal ik daarmee die Derksen om voorgoed zijn bek te houden, dan hoeft hij ook niet meer reclamespotjes aan te nemen van hersenloze bedrijven die denken met een fraggle als Johan Derksen klanten binnen te halen. Of ik flikker alle spelers die ik kan vinden samen met de hardcore fans van alle clubs in 1 stadion, laat 300 kgs cocaine door die tent verstuiven terwijl er beledigende teksten tegenover elke club over de speakers knallen. Kunnen ze het gewoon in een keer uitvechten, en als ze dan nog niet relaxed kunnen doen gaan de deuren gewoon niet open. 

Geen belastinggeld kwijt aan het repareren van vandalisme, minder files, beperking van de overbevolking, potentieel betere televisie (al moeten ze dan eerst die teletubbie van een Albert Verlinde nog naar Mars sturen) en genoeg gelegenheid om te praten met mensen over iets interessants. Ik zie voordelen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten