HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

donderdag 2 augustus 2012

BEVUILIGING

Nagenoeg elke avond komt er een mongool bij mij door de straat rijden op een motor, tussen 21:30 en 22:30. Ik zie hem nooit, maar je hoort hem altijd wel. Ik stel me dan altijd voor dat ik een keer in de straat loop als hij voorbij rijdt, want dan hoor ik hem de eerstvolgende 15 keer waarschijnlijk niet. Had ik al gezegd dat ik vind dat als je een vervoermiddel hebt wat zo veel herrie maakt dat ramen op 3 hoog bijna uit de sponning trillen, je van mij een jaar lang elke 10 seconden een klap met vlakke hand in je bek zou mogen krijgen? Met man en macht proberen we schonere machines te maken die minder vervuilen en minder herrie maken, en dan zijn er altijd een paar kleine pik mannen die per se een verbrandingsmotor onder hun waardeloze reet moeten hebben, die zo vuil en luid zijn dat herten in 16 vierkante kilometer omtrek van zo een draaiende machine spontaan onvruchtbaar worden.

Vandaag, na 4 jaar gebeurde het dat ik de straat in liep, hem aan hoorde komen voor zijn koplamp zichtbaar was en bij het passeren mijn trommelvliezen het begaven met bedekte oren en een gemeen vooroordeel waar ik al jaren tegen vecht weer eens keihard bevestigd werd. Op zijn jas zag ik namelijk dit:

Als ik dat vervelende logo zie, scheren mijn nekharen elkaar, omdat anders de haarzakjes onherstelbaar worden beschadigd door de plaatsvervangende schaamte voor dit "beroep" Enkele uitzonderingen (vast) daar gelaten is mijn ervaring met de mensen die deze embleempjes dragen namelijk als volgt; ze hebben duidelijk alle 27.356.312 mogelijke baanopties moeten aankruisen met "ongeschikt" en bevinden zich in een positie dat ze buiten een baan als beveiliger als enige alternatief zelfmoord hebben. 

Ook hier weer had deze vast heel vriendelijke man een blik in zijn ogen die blijk gaf van genoeg hersenloosheid om als hij in het bezit was van een tijdmachine, waarschijnlijk het uitvinden van het wiel per ongeluk tegen zou houden waardoor hij nu niet op die irritante motor zou kunnen rijden. Het zou me niets verbazen als hij eigenlijk de grote laan die evenwijdig aan mijn straat loopt zou moeten hebben op weg naar huis, maar dat hij al 4 jaar elke dag dezelfde fout maakt waardoor hij in een eenrichtingsverkeer terecht komt, met de gevels heel dicht op de weg en een aantal stevige snelheidsremmers (waardoor hij elke keer weer een enorme dot gas moet geven om zich naar de volgende te remmen) . Of hij vind het leuk om na half tien iedereen in een smal straatje op te schrikken, in dat geval is een jaar lang elke 10 seconden een vlakke hand hard is de smoel niet genoeg.

Ik hou me warm aanbevolen voor mogelijke strafmaatregelen. Stuur in, stuur in...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten