HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

dinsdag 7 augustus 2012

MAKELAZER TOCH OP!

In het nieuws staat dat de ellende voor de makelaars nog niet voorbij is. Ik vraag me wel eens af of het niet de makelaars zijn die het geld wat ze "verdiend" hebben in het verleden gebruiken om het nieuw om te kopen zodat ze vertellen hoe zielig ze zijn. Want het is zo ellendig voor de makelaars, ze kunnen niet meer in  een Volvo S80 naar het huis rijden wat 3 kilometer van kantoor af ligt. Ze moeten nu in een Hyundai I30 of een nog goedkopere auto naar de woning. Een die waarschijnlijk net zo goed rijdt, zuiniger is en makkelijker parkeert. Ze moeten nu hard werken voor meer dan 1,5 dag om die 3.000 euro te incasseren.

Ik hoor wel eens van mensen die zichzelf gelukkig prijzen met een goede makelaar. Wat zou ik graag 5 minuten in hun schoenen staan, want in mijn woordenboek begint "slechte makelaar" een pleonasme te worden. Als ik een makelaarskantoor zou erven, liet ik alles intact, behalve de objecten achter de winkelruit, daar veranderde ik de prijzen in het aantal zielen die de mogelijke koper aan de almachtige makelaar satan schuldig is. Eenziel, anderziel, verkocht!


Want als je verkoopt, vragen ze je eerst wat je voor je huis wilt hebben, wat altijd onredelijk is omdat je het in de "goede tijd" hebt gekocht, en je hart en ziel er in zit. Dan zeggen ze; "dat lukt wel" Zodat je handtekening staat op dat papier dat je aan die bloedzuigers vast zit, tenzij je een afkoopsom betaalt zodat ze nog meer aan je "verdienen". En na 6 maanden wordt je geadviseerd om de vraagprijs te verlagen, omdat het toch een beetje tegen valt. Iets wat ze allang wisten, maar als jij degene bent die het zegt, krijg je die handtekening niet. 

Als je koopt, ben je helemaal gek als je een makelaar inzet. Dat ze "de markt kennen" ontkrachten ze met alles wat ze doen. Bovendien krijgen ze een percentage van de koopsom, dus waarom zouden ze de prijs omlaag willen doen? Vervolgens vullen ze wat standaard troep in die je financieel adviseur ook zo invult (als je geluk hebt voor niks) en dan rukken ze een paar ruggen van je bankrekening. 

Ik zeg; 500 euro voor funda, 500 euro voor je financieel adviseur, 500 euro voor de notaris en de rest kan gewoon in zijn I30 de sloot in rijden, op weg naar zijn terechte pijnlijke verdrinking. Meer zou het niet mogen kosten...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten