HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

vrijdag 17 augustus 2012

BARBEKNOEIERS

Er zou een cursus moeten zijn; hoe doe ik een barbecue. En als je die niet hebt gedaan, en je staat te klooien in de tuin, zou je bij wet door de rest van de buurtbewoners met je ballen aan de trekhaak van de lokale bus geknoopt moeten worden voor een rondje dorpskern. 

De aanleiding voor dit bericht is mijn benedenbuurman, die helemaal geen rechten meer zou moeten krijgen in zijn leven, want hij heeft een wegwerpbarbecue, en dat is nou de enige barbecue die echt makkelijk is. Je steekt de hoekjes aan en hebt wat geduld, waarna je ongeveer 3 kwartier stevig kunt doorbakken en dan is het klaar. 

Dit exemplaar is op zijn wegwerp (!) barbecue bezig met spiritus en wapperen en porren en weet ik het allemaal. Gevolg; zelfs met de deur van mijn balkon dicht komt de rook door de kiertjes. De rook van een barbecue overgoten met spiritus, van die rook waar je ogen zo van gaan tranen dat ze liever je kassen uit lopen. Ander gevolg: verbrand vlees.


Kortom; hij heeft het niet naar zijn zin omdat hij geen idee heeft wat hij doet, en ik heb het niet naar mijn zin omdat ik bij wet niet mag doen met hem, wat er in mijn hoofd afspeelt. Als een gangster film zie ik mezelf naar hem toe lopen, en ik pak het eerste botte voorwerp wat ik tegen kom waarmee ik op zijn hoofd begin in te beuken terwijl ik hard in zijn oren schreeuw dat hij godverdomme geen brandversnellers moet gebruiken bij een barbecue. Dan kom de tekst in beeld; "Barbecue zonder cursus, dat wil je toch niet?" met het SIRE logo in de linker onderhoek. 

Bedankt buurman, voor het vergallen van mijn longen en gordijnen, voor het bederven van je eigen lol en zelfvertrouwen door je domme acties. Bedankt voor het bewijzen van je afwezigheid van mannelijkheid omdat je het vuur niet onder controle hebt. Bedankt voor de plantjes die je een doodschop hebt gegeven omdat je de helft van de spiritus naast de barbecue hebt gegooid. Bedankt voor het uitschakelen van het laatste beetje hoop dat ik had op de intelligentie van mijn medemens. Bedankt voor het verhogen van mijn ziektekosten premie door het afnemen van chemokuur omdat je verbrand vlees hebt omgezet in kanker. Daarnaast was het vast niet lekker en heb je er niet van genoten.

Barbecue maakt meer kapot dan je lief is...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten