HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

maandag 27 augustus 2012

PIONIERANALYSE

Mensen beginnen klaar te worden voor mijn werk. Dat zou suggereren dat ik voor loop in mijn gedachtegang en dat mensen langzaam beginnen te wennen aan mijn vooruitstrevende ideeën. Dat zou weer een reden kunnen zijn voor mensen om te zeggen dat ik naast mijn schoenen loop, wat weer een perfect voorbeeld is van een achterhaalde mening, want overtuigd zijn van je kwaliteiten brengt je waar je zijn moet, als er maar geen vastgeroeste idioten zijn die je omkapselen met hun kapsones – beschuldigingen.
Daarnaast is het een dynamisch effect waarbij je zou kunnen zeggen dat juist door de overtuiging van mijn eigen kwaliteiten, anderen klaar zijn om het te ontvangen. Als ik het met overtuiging uit kan dragen zal het ook beter aan komen.

Bij het ontwikkelen van je kracht als pionier heb je het zwaar. Je wordt beladen met negatieve kritiek of totaal negeren. Ook hier geldt weer; de negatieve kritiek en gebrek aan bevestiging vanuit jezelf roept dat op, dus als je dat om kunt draaien volgt de wereld vanzelf. Zoiets gaat niet van de ene op de andere dag, en met iedere nieuwe stap doorloop je weer dat traject waar je onderaan begint, om zo opnieuw de tanden uit je bek te struikelen om te komen waar je in je hart weet dat je thuis hoort. Het is het hoofd dat ons stoort. Het hoofd waar je collega, de buurman en je familie in kan kijken. Als je het slecht bewaakt kunnen ze er ook hun eigen troep achter laten, en als je het dan niet opruimt komt het in je hart.

Laat je hart nooit vervuilen door je hoofd, zeker niet met de rommel die andere mensen er in achter laten. Als mensen dan een hekel aan je krijgen is dat alleen omdat ze heel graag zouden willen zijn zoals jij. Het frustrerende voor ze is dat er weer iemand anders rommel in hun hoofd dumpt. Door die vervelende pionier te zijn laat je alleen maar zien hoe het ook kan. het ergste wat er kan gebeuren is dat ze er iets van opsteken en verbeteringen aan kunnen brengen in hun levens…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten