HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

dinsdag 7 augustus 2012

BESTEKGEK

Ik heb mijn bestek in een lade. In die lade zit een bak met vakken. Die vakken zijn bedoeld om het leven makkelijker te maken. Dat wil maar niet lukken. Het systeem is vrij simpel. Je hebt 3 vakken die het belangrijkst zijn omdat ze het vaakst gebruikt worden; lepels, vorken, messen. Daarnaast heb je vaak wat vage kleine vakken die voor kleine dingen worden gebruikt en 1 of 2 vakken; totale chaos. 


Ik heb al wat keukens gezien en ik ben in het reine gekomen met het feit dat als ik wat nodig heb uit de chaos vakken, dat het wat langer kan duren. De 3 belangrijke vakken echter, richt ik al 15 jaar op dezelfde wijze in. 

Wat is dan het probleem? De keukens die ik ken, hebben een lade die zich uitermate geschikt maakt als besteklade, die altijd onder het gedeelte bevind van het keukenblad waar aan gesneden, gevorkt of gelepeld wordt. Ik trek dus altijd de lade open naar mijn middel toe, met als gevolg dat ik de lade niet geheel open trek om geen contact te verliezen met het keukenblad. (psychologisch) Daardoor kan ik niet het actieve gedeelte van het bestek zien waardoor ik altijd 3 varianten in mijn handen heb gehad voor ik de juiste heb geselecteerd.

Ik weet dat ik kan bedenken wat ik waar heb gepositioneerd en ben me zeker bewust van het feit dat 15 jaar lang genoeg zou moeten zijn om mijn eigen systeem door te hebben. Het gaat echter dagelijks fout. Daardoor het ik de oplossing; "de rust nemen om de lade ver genoeg open te doen" afgeschreven. Het alternatief is de bak om te draaien zodat de actieve delen van het bestek te zien zijn bij het matig openen van de laden. Maar ik ben bang dat het probleem in mijn hoofd niet opgelost wordt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten