HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

maandag 22 oktober 2012

KINDERPOSTZEGELS VERKOPEN, SMARTPHONE BEGRAVEN

Je kunt nu ook kinderpostzegels (ver)kopen via Hyves. Ik vraag me af hoe veel mensen werkelijk binnen hetzelfde tijdsbestek na het lezen mijn mening daar over delen; waarom wil je kinderen nog verder met hun hoofd in computers en smartphones proppen? Hoe is het toch mogelijk dat er nog mensen zijn die dit een goed idee vinden? 

Aan de deur verkopen, menselijke interactie met de buurt, spannend, je moest er echt wat voor doen, is er een betere manier om je kinderen klaar te stomen voor de maatschappij? Bestaat de maatschappij dan alleen nog maar uit social media friends? Waar is de postbus 51 reclame als je ze nodig hebt? Je echte vrienden zitten niet in je telefoon, doe toch gewoon! 


Zij die opperen om steeds jongere kinderen in een smartphone te begraven zouden de nobel prijs voor de onrust moeten krijgen. Acties zoals kinderpostzegels verkopen op Hyves hoort daar zeker bij. Ik kom vast over als een ouwe brompot die dingen roept als; "In mijn tijd hadden we geen telefoons, en alles is toch ook goed gekomen?" Ik snap prima de aantrekkingskracht van social media en alle platforms waar je dat op kunt doen. Die aantrekking werkt ook op mij, dus waarom niet op kinderen. 

Het gaat om het educatieve deel, dat je internet kan gebruiken om hetgeen wat je niet zo goed durft uit de weg te gaan. Maar hier is het positieve deel; uit de poll blijkt dat slechts 1,2 % van de kinderen het online verkopen het leukst vindt. 25% van de dappere verkopers vindt langs de deuren gaan het leukst! 65 % vindt het fijnst aan de kinderpostzegel actie dat ze andere kinderen helpen.

Zo zie je maar weer; de jongere kinderen zijn nog te redden van een begrafenis in een smartphone scherm!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten