Als er vanmiddag in de media een bericht is over een griepepidemie, zijn er morgenochtend 40% meer ziekmeldingen. Dat zijn gepubliceerde cijfers. We weten dus hoe veel effect de media heeft op het gepeupel.
Dan komt er vandaag een bericht over blauwe maandag; de dag van het nieuwe jaar dat iedereen het meest depressief is. Wanneer iedereen zich realiseert dat hij zijn goede voornemens niet waar kan maken. De dag dat je denkt; “Ik heb geen vooruitzichten”
Terwijl met een beetje kennis van jezelf weet je dat je vooruitzichten moet creƫren, en voornemens jezelf onhaalbare verwachtingen opleggen zijn.
Waar is het commerciĆ«le belang van zo’n bericht? Maar daar komttie; “Op deze dag, worden veruit de meeste vakanties geboekt!” Voila! Deze blauwe maandag werd mede mogelijk gemaakt door http://www.mediastauwteenvakantiedoorjestrot.nl/
Omdat er dus alles aan deze term mankeert, dopen we de boel om naar:
BLOUVE MAHNDACH
Geen opmerkingen:
Een reactie posten