HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

donderdag 28 juni 2012

DOEN WE FF

ING doet zijn bonussen de deur uit, en geeft zijn werknemers een salarisverhoging van gemiddeld 9%. Het klinkt op de radio als iets waar je niet voor hoeft te schamen. Alsof er niks aan de hand is dat een collectief van mensen wiens dagelijkse bezigheid is om de brave burger van zo veel mogelijk geld te ontdoen, even salarisverhoging krijgt. En de mensen wiens geld uit de zak getrapt wordt? Die hebben een bevroren salaris, en als het aan de werkgever lag ging het omlaag!

De politicus die het nu voor elkaar krijgt om binnen 2 weken een wet door te drukken dat bonussen niet omgezet mogen worden in salarisverhogingen, en dat bonussen vanaf week 29 belastbaar zijn met 175%, die pijp ik een jaar lang elke dag klaar. Op televisie alstie dat wil. Dat zeg ik nu natuurlijk alsof er niks aan de hand is, om een beetje in de sfeer van het radiobericht te blijven, en om het simpele feit dat het nooit gaat gebeuren.

Mensen die gruwelijk veel geld naar zich toe trekken en toe kijken hoe mensen met veel zwaarder werk aan de geeuwhonger liggen hebben het namelijk voor het zeggen in de wereld. Maar voor hoe lang nog? Als men met fakkels het binnenhof wil bestormen sta ik de lappen om de stokken te draaien, doop ze in de brandewijn en deel ze uit. Als men collectief gaat vragen om het ouderwetse bruine loonzakje, omdat ze volgende maand met pek, veren en rieken de banken willen gaan bestormen, zet ik graag mijn paarden in om de huif te trekken.

Mensen die werken in bedrijven en instellingen die alleen maar geld verplaatsen doen niks, behalve geld naar zich toe verplaatsen. Het marginale gedeelte wat naar jou gaat is te schandalig voor woorden, als het er al is. Het liefst verplaatsen ze geld, en belasten ze jou daarmee. Ik ben een vredelievend mens, maar als het gaat om de grote jongen in het grote geld, haal ik even makkelijk de trekker over, als zij op een dag tientallen huishoudens failliet trekken met een smerige truuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten