HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

dinsdag 31 juli 2012

GRAAIVACY

Privacy items blijft een hot issue, zeker in de digitale wereld. De TED.com filmpjes over wie welke informatie over jou heeft, hoe lang en aan wie het verkocht wordt, vliegen om je oren. Bangmakerij is het zeker niet want je kunt er van uit gaan dat het waar is. Als er een manier is om in de gaten te houden wat je doet en waar je bent, zullen bedrijven of overheidsinstellingen die informatie verzamelen en aan elkaar verkopen. Aan de andere kant is het wel bangmakerij want we zijn al zo ver dat alleen de laatste stapjes naar totale controle nog maar gemaakt hoeven worden.

Privacy is dood, maar we krijgen er wat voor terug. Facebook, maps, locations, twitter, foursquare. Allemaal op “smarte” telefoons en tablets. Zo kunnen we altijd met elkaar in contact blijven, waar we ook zijn. Wat we er voor betalen is heel simpel te omschrijven; totale overgave aan de overheid. Men weet waar je bent, wat je doet, met wie je praat en waarover en zo kan men op afstand bepalen of je strafbaar bent. Als het niet goed uit komt dat je niet strafbaar bent, dan maken ze je strafbaar. 


 Dus als je strafbaar wilt zijn; doe jezelf een plezier en laat al je mobiele apparatuur thuis, dan kun je later aantonen dat je daar geweest bent. Privacy bestaat niet meer, maar dat betekent niet dat je er geen gebruik meer van kunt maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten