HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

vrijdag 23 augustus 2013

NEGARELATIEF

Ik schrijf nog wel eens wat negatieve dingen over de huidige maatschappij zoals wij die tegenwoordig kennen. Ik wil toch nog even benadrukken dat je wel positief moet blijven, ook al lijkt het er soms op dat ik vergeten ben hoe dat gaat. Ik kan je verzekeren dat ik het niet vergeten ben. Sterker nog; ik denk dat alles wat er zich nu in de wereld afspeelt nodig is om een aantal zaken tot een goede uitwerking te laten komen. Het goede kan immers niet zonder het kwade bestaan omdat balans altijd wordt gemaakt door de dualiteit van uitersten.

De reden dat ik dan toch dingen zo onder de microscoop leg om het negatieve enorm uit te vergroten is dat ik merk dat mensen aanvoelen dat er iets niet klopt aan de huidige gang van zaken, maar gewoon niet de juiste informatie hebben om daarover een beeld te vormen. Mensen die het potentieel hebben om er wat aan te doen, maar de informatie missen. Iedereen heeft de vrijheid om te doen wat ze willen met de informatie die ik geef, maar ik vind het belangrijk dat iedereen de mogelijkheid heeft om die informatie te ontvangen.

Mensen zijn vaak diep verwikkeld in allerlei activiteiten waarvan hen verteld is dat ze heel belangrijk zijn. Ze verdienen er hun geld mee. Feit is dat als je weet wat er allemaal achter die machine zit, die activiteiten allemaal niet zo belangrijk meer zijn. Onze maatschappij is er op ingericht dat je niet kijkt naar hoe het werkelijk zit. We worden opgevoed om bevelen op te volgen en geen vervelende vragen te stellen.  Dat betekent dat je zo veel informatie mist, dat als je op het punt van ontwaken zit, je niet meer weet waar je moet kijken.

De overweldiging van feiten hoe de wereld werkelijk in elkaar zit is ook niet iets om in 1 keer op te slokken. Stapje voor stapje komen we bij het bewustzijn wat we nodig hebben om verder te kunnen. In het proces van zien word ik wel eens boos om hoe ziek het allemaal is. Hoe verschrikkelijk verrot alles is en dat mensen voortdurend op een onterende manier worden uitgebuit zonder dat ze het zelf door hebben. Maar ik weet ook dat het een doel dient. Wat dat precies is, kan ik niet overzien. Misschien maar goed ook...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten