HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

woensdag 14 augustus 2013

SCOOTERTJE KNIJPEN

Volgens onderzoek zijn scooters veel slechter voor het milieu dan auto’s. Blinde statistieken suggereren dus dat er wat gedaan moet worden aan deze vervoersmiddelen. Simpel feit is alleen; de mensen die nu een scooter rijden zullen dat op korte afstanden doen, en als zij dan een auto gaan rijden op die korte afstanden, zou dat echt minder vervuilen? Dat kan haast niet, want als je kijkt naar het zeer lage verbruik van de scooter, dan kan de verbranding van dat beetje benzine nooit zo veel roet opleveren als hetzelfde stuk met de auto.

De vraag die je altijd moet stellen als er een nieuwsbericht in de media komt waar iets aangepakt moet worden is: “Wie verdient er geld aan?” Het antwoord is namelijk altijd hetzelfde; “De overheid” Denk aan de belasting op brandstof die ze mislopen omdat je niet in een auto rijdt. De wegenbelasting, assurantiebelasting en wat nog meer. Dus scooters zijn vervuilend. Want dan kunnen ze invoerrechten op Chinese scooters verhogen , verhoogde invoerrechten over hogere bedragen omdat er een verplichtstelling van een roetfilter ingezet wordt die de waarde omhoog jaagt, duurdere verzekeringen en dus meer assurantiebelasting, zo knijpen ze de scooter rijder dus verder uit. Mensen die misschien voor een scooter hebben gekozen omdat het economische knijpklimaat in Nederland er voor heeft gezorgd dat ze geen auto meer kunnen betalen.

Laat je niet gek maken, maatregelen die tegen scooters worden ingezet hebben niets te maken met de verbetering van de luchtkwaliteit. Dat wordt slechts ingezet om aan jouw geld te rommelen. In de huidige situatie zou hoe vervuilend een scooter is niet eens een agendapunt moeten zijn, op wiens agenda dan ook. Er zijn grotere problemen; waarom rijden mensen een scooter i.pv. een auto bijvoorbeeld?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten