HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

donderdag 21 april 2011

ENERGIEHANDEL = PANIEKZAAIERIJ

Krijg ik een een of ander vaag mailtje, dat me vraagt om mee te steunen aan een veiling waarbij energie aanbieders tegen elkaar op moeten bieden om zo een pakket te kunnen bieden waat betaalbaar is voor een gemiddels gezin. Want de 2000 euro per jaar grens voor energie komt nu wel heel dichtbij.

Waarom? Vanwege de meltdown in Japan, zou de vraag veel hoger worden op wereldniveau en daarom zouden de energieprijzen in juni door het dak gaan. Als je het mij vraagt is er een concurrent uitgeschakeld en kunnen buurlanden meer energie verkopen aan het boehoevende land tegen een gunstig tarief omdat hun afzetmarkt zojuist verdubbeld is.

Als je het mij vraagt hebben we daar in Nederland niet zo veel mee te maken.

Als je het mij vraagt geloof ik niet dat alles afhankelijk is van die kerncentrale.

Als je het mij vraagt, en als je het echt wilt weten, denk ik dat er weer eens een willekeurige reden wordt aangegrepen om de consument nog meer geld uit de zak te schoppen. Als jet mij vraagt is dat het enige wat nog gebeurt. Mensen proberen je te beroven omdat ze bang zijn dat er straks niks meer is. Diezelfde mensen vergeten alleen dat ze dat juist met hun eigen gedrag in de hand werken.

Als je het mij vraagt is er GEEN ENKELE REDEN meer om op wat voor gebied dan ook prijzen te verhogen. Leg mij nou eens uit waarom alles maar duurder blijft worden voor de consument, en alles wat de consument heeft alleen maar in waarde daalt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten