HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

zondag 3 april 2011

REVERSE SHOPLIFTING AT SELEXYZ

Ik hoop dat het management bij Selexyz een Amerikaans management heeft. In Nederland kennen we namelijk een term "opscheppen" die zich in het Amerikaans vertaalt naar "overtuigd zijn van je kwaliteiten, en dat luidkeels aankondigen" In het Nederlands ben je dan een "blaaskaak" en in het Amerikaans ben je enthousiast. Het enige wat je voor de Amerikaan hoeft te doen is het waar maken, anders ben je iets wat in het Nederlandsch niet uit te drukken is. 

Zo ging ik naar de Selexyz in de passage in Den Haag en plaatste daar mijn boek in de poezie afdeling, netjes onder de "G":


En vervolgens ben ik in Rotterdam, waar ze ook een Selexyz hebben, met een poezie afdeling, inclusief een half lege plank. Ja, dan leg je natuurlijk een gelamineerd blad neer met alle gegevens over hoe je het boek kunt bestellen, en ook hier een inkijk exemplaar er bovenop:


Natuurlijk wel duidelijk gemarkeerd: inkijk exemplaar, anders gaan ze er misschien mee naar de kassa. Nu kunnen ze er mee naar de infobalie, of het ISBN opschrijven. Misschien ben ik een geniale idioot die dit voor het eerst doet, of anders denken ze misschien: "O daar heb je weer zo een eigenwijze klootzak die het zo denkt te maken!" In ieder geval vond ik het leuk om te doen, en we zien wel hoe ver het me brengt.

2 opmerkingen: