HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

dinsdag 27 maart 2012

8 METER PAPIER OF EEN CHOCOLADELETTER

Bij Albert Heijn verkopen ze bakpapier. Dat is op zich niet zo bijzonder, wat het zo ongelooflijk interessant maakt is dat het 8 meter is. De maatstaf voor AH bakpapier is 8 meter. Het zegt mij helemaal niks, want het alternatief wat ik heb is Jumbo en dat zijn vellen per stuk, en ik kan me niet meer herinneren wat de afmetingen per vel waren, en hoe veel er van in een verpakking zitten. Het lijkt wel een soort belastingdienst waar je appels met motorolie moet gaan vergelijken. 

In Amerika hebben ze ook zoiets; the fluid ounce. Het gewicht van een vloeistof, met als variatie factor het soortelijk gewicht van de vloeistof. Het zegt me helemaal niks, want 6 liter PVC lijm is ook 5 kg. Wat koop je dan als je iets in vloeibare onze aanschaft? Het klinkt allemaal een beetje als een verwarring verkoop techniek. 

De chocolade letter is duidelijk. Als je de J met een M vergelijkt, zou je denken dan de J een rip-off is. Dan heet je Johan of Jessica en genaaid dat je je voelt! Maar ga ze wegen en het is exact hetzelfde aantal grammen. Het heeft zelfs een tijdje op de verpakking gestaan dat jij je als consument met een magere voorletter geen zorgen hoeft te maken over het jagen van je suikerspiegel door het dak.

Conclusie; chocolade heeft het goed voor elkaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten