Een goed merk neer zetten wat iedereen zich herinnert, dat is een vaardigheid, een onwaarschijnlijke dosis geluk of een collectieve domheid gedeeld door verkoper en afnemer. (combinaties zijn mogelijk) Er zijn een aantal manieren om in iemands hoofd te blijven hangen en geluid is de meest gebruikte. Wie reageert niet mee in zijn hoofd als iemand zegt; “Het meest veelzijdige stukje vlees..” Wat dacht je van: “Liever Kips leverworst…” Zelfs vegetarische mensen lopen met die geluiden in hun hoofd als het een paar keer op radio en televisie is geweest en dat is natuurlijk geniaal.
Kleuren worden vaak ingezet om een bepaald signaal af te geven. Uitgebreide studies worden er aan gewijd om uit te vinden welke kleuren passen bij welke prijs/kwaliteit verhoudingen. Men weet hoe een fast food restaurant moet worden ingericht om je zo snel mogelijk weer naar buiten te krijgen, maar je toch binnen krijgen in eerste instantie. Kleuren spelen daarbij een belangrijke rol.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten