HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

donderdag 8 maart 2012

STERK MERK WERK

Een goed merk neer zetten wat iedereen zich herinnert, dat is een vaardigheid, een onwaarschijnlijke dosis geluk of een collectieve domheid gedeeld door verkoper en afnemer. (combinaties zijn mogelijk) Er zijn een aantal manieren om in iemands hoofd te blijven hangen en geluid is de meest gebruikte. Wie reageert niet mee in zijn hoofd als iemand zegt; “Het meest veelzijdige stukje vlees..” Wat dacht je van: Liever Kips leverworst…” Zelfs vegetarische mensen lopen met die geluiden in hun hoofd als het een paar keer op radio en televisie is geweest en dat is natuurlijk geniaal.

Kleuren worden vaak ingezet om een bepaald signaal af te geven. Uitgebreide studies worden er aan gewijd om uit te vinden welke kleuren passen bij welke prijs/kwaliteit verhoudingen. Men weet hoe een fast food restaurant moet worden ingericht om je zo snel mogelijk weer naar buiten te krijgen, maar je toch binnen krijgen in eerste instantie. Kleuren spelen daarbij een belangrijke rol.

Wat ik echt fantastisch vind is als je een woord zo aan een beeld kunt verbinden, dat alle andere toepassingen van dat woord eigenlijk niet echt meer bestaan in je hoofd. Als je ergens “Belinda” laat vallen denkt niemand aan zijn buurmeisje die zo heet, nee ze zien allemaal dat pakkie peuken met dat wijf derop. (zo wordt het vaak omschreven) Dan heb je dus een meisjesnaam omgetoverd in een merknaam voor ongezonde dingen in de hoofden van een heel volk. Adolf Hitler zou zeggen: “Waarom heb IK daar niet aan gedacht?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten