HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

dinsdag 17 april 2012

DE STOFKABOUTERS EN HET KATTENHAAR

Als je huisstof zou kunnen gebruiken als brandstof, dan was ik stinkend rijk geweest. Mijn huis lijkt het namelijk aan te maken. Op het moment dat je “klaar” bent met stofzuigen in een bepaalde hoek, verschijnt het direct als je eenmaal omgedraaid bent. Ik zie het dan voor me als een soort Kerstmanachtige kabouters die achter de plint kun best doen om nieuw stof te maken wat ze via kleine ventilators de ruimte in blazen. Ze dragen dan natuurlijk geen rood jasje, maar een bruine stofjas. De groene broek ruilen ze in voor een bruine ribbroek, want dat is een stof waar extra stof tussen kan gaan zitten.

In hun stofmachines zit de huismijt die vlijt zodat ze met stof smijt. De huismijt eet wat ze gevoerd wordt door de stofkabouters. Dat moeten natuurlijk voor de kabouters draagbare zaken zijn zoals pennen, sleutels en dat ene belangrijke papiertje van de belastingdienst waar een paar cijfers op staan die je nodig hebt. Heel “toevallig” van die dingen die je altijd kwijt bent.

Wat ik echter nog niet helemaal kan verklaren is dat het lijkt dat ze ook in staat zijn om kattenhaar te produceren. Inmiddels is er al een maand geen kat meer in mijn huis geweest, en de overhitte motor van mijn stofzuiger heeft het nog niet voor elkaar gekregen om het haarprobleem op te lossen. Zouden de stofkabouters ook een manier gevonden hebben om kattenhaar te vervaardigen? We komen er achter in de volgende aflevering van de stofkabouters, dinsdagavond 22:00 op RTL raar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten