HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

maandag 23 april 2012

NIEUWS; EEN ALOUDE TRUC

Vandaag kreeg ik hem na lange tijd weer te horen; de opmerking “O, dat heb ik helemaal nog niet op het nieuwe gezien of gehoord?” Ik heb een diepe bewondering voor mensen die zo kunnen leven. “Ik ben allergisch voor kaas, maar op de verpakking staat kaaspoeder, dus dan zal het wel goed gaan…” Verdwaasd achter blijven als het allemaal anders blijkt te zijn. We doen allemaal wel eens iets doms, dat accepteer je en je leert er van, maar stoppen met voor jezelf denken is je allergrootste vijand.

Als je wilt weten wat er aan de hand is in de wereld, dan moet je er zelf naar zoeken. Half slapend op de bank met een oog en een oor open naar de televisie kijken terwijl je een nespressootje slurpt, daar wordt je niks wijzer van. Ik weet het liever niet, want behalve dat je er niet wijzer van wordt, zal het ook weinig vrolijkheid opleveren. Ik weet liever niet dat een of andere idioot die 19 dagen oude baby’s verkracht door een advocaat wordt getracht vrij te pleiten. Als je me dat vertelt, geef me dan ook een vrijbrief om hem van zijn nek naar beneden te castreren.

Let maar eens op hoe de burger overtreder vaker in het nieuws komt dan meneer de overheid overtreder. Dat is prima, maar laat de burger daar dan wat aan doen. Er zijn zo veel lui die de luxe van een eerlijk proces duidelijk voorbij zijn. Maar er zijn altijd alleen maar extremisten die een einde maken aan zulke zaken, en die worden aan de hoogste boom gehangen, om de aandacht af te leiden van al het onrecht wat op bestuursniveau gepleegd wordt.

Leef je eigen leven, en bemoei je zo min mogelijk met alle ellende van een ander, vooral niet op “hoog” niveau. Help degene die je lief hebt, en hen die je geholpen nodig acht. Maar vooral; help jezelf door je niet te laten vertellen waar men van wilt dat je er in gelooft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten