HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

maandag 24 januari 2011

WAAR IS DE HEID?

Media is een goede afspiegeling van hoe de wereld in elkaar zit. Niet de inhoud van het aanbod geeft dat weer, maar hoe het wordt gebracht. We zijn op het punt gekomen dat mensen door krijgen dat het geen donder uit maakt wat je zegt, als het maar over komt als een goed verhaal.

Het Calgon effect: wist u dat uw wasmachine last heeft van kalk? Oh, nee. Met Calgon is dat over. De formule is simpel; we lullen u een probleem aan + komen direct met de oplossing + kutmuziekje wat in je kop blijft zitten = effectieve reclame. Niemand gaat het checken. Ziet u uw machine al open schroeven, en met die bekalkte spiraal iemand over de balie trekken bij de producent van Calgon? Wist u dat u dan hier moet zijn: Reckitt Benckiser B.V., Siriusdreef 14, 2132 WT Hoofddorp, T: 023 558 4500, F: 023 558 4555.

Kortom, het hoeft niet waar te zijn, als je het maar mooi verpakt. Daarom is cabaret zo een mooi medium met een groeiende tendens naar de pijnlijke waarheid. Mooi verpakt vertel je hoe het echt zit, en met een grap laat je genoeg opening voor mensen om er over na te denken. Zodat ze onderweg naar huis denken; “Hij heeft wel gelijk…”

Gelukkig wordt de mens te slim voor mooi verpakte leugens, en gaat alles een keer door de mand vallen. Nederland wordt steeds slimmer, LOI. Volgens mij staat dat ook voor laterale overheid infiltratie.

Laat u dus niet meer gek maken, alleen nog maar wakker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten