HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

woensdag 9 februari 2011

SUPERMARKTWERKING

Supermarkt betekent; grote winkel waar je veel kunt kopen. Op wereldschaal blijkt dat een rekbaar begrip. We hebben in Nederland een schaal die aan geeft hoe groot je supermarkt is. Vroeger waren dat nummers, tegenwoordig doen we het met confectie maten. Ik geloof niet dat de Nederlander erg bezig is met de grootte van zijn vaste winkel. Dichtbij en goedkoop zijn belangrijkere begrippen.

Amerikanen zullen al helemaal denken; “waar hebben ze het over, die klompendragers?” Zij doen alles groter, dus ook dat. Geloof me, dat doen ze met overtuiging. Onze XL winkels zouden ze daar speciaalzaken noemen met een klein assortiment voor de behoeftige mens. Groenten en zo, van die dingen die niet veel mensen eten.

Fransen daarentegen, doen in alle eigenwijsheid het tegenover gestelde, zoals ze opgevoed zijn. Dat uit zich in een verschijnsel dat ik me nog kan herinneren van heeeeeel lang geleden toen het in Nederland ook nog bestond; de Spar. Komend weekend zit ik in Frankrijk, en de mensen waar ik mee ga, hebben me beloofd dat er een lokale Spar zit die zoals we van ze gewend zijn het belachen waard is.

Ik kan niet wachten, Franse knulligheid anno 2011 !!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten