HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

zondag 13 februari 2011

VERRASSINGSDIENST

Leuker kunnen we het niet maken, ook niet makkelijker, alleen verrassender. Ik sta tegenover mijn maat en geef hem geld, omdat hij me een dienst bewezen heeft. Vervolgens komt er een derde vent aanrennen, die zegt dat hij een deel van dat geld moet hebben. Ik ken hem niet eens! Eerste reactie; “Donder op, of moet je een paar klappen voor je smoel hebben?!”

Toch gebeurt het bovenstaande principe elke keer als je geld verandert van eigenaar, en dan vinden we het goed. Het belastingstelsel; een totaal uit de hand gelopen zooi regels, gebaseerd op een idioot idee uit een ver verleden die constant met plakband aan elkaar wordt gehouden in de hoeken waar het lekt.

Het oer-Hollandsche beeld van het jongetje met zijn vinger in de dijk. De dijk bij de belastingdienst bestaat bijna alleen nog maar uit vingers van ambtenaren, daarom “werken” er ook zo veel mensen. Het is zo een ondoorzichtig kutsysteem geworden dat ze zelf allemaal dagelijks twijfelen of ze het wel goed doen.

Ik hoop dat ik de dag nog mee mag maken dat die waterkolom die vinger dijk een keer helemaal plat gooit. Dat de dooie ambtenaren door de straat drijven. Dan klim ik bij 1 op zijn rug, en roei mezelf met 1 van hun idiote maatstaven naar hogere grond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten