HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

maandag 27 februari 2012

DENK JE?

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit heb nagedacht over de dingen die mensen blijkbaar belangrijk vinden. Niet dat ik niets belangrijk vind, maar het is meer dat ik me verbaas over hoe veel belang mensen hechten aan futiele zaken. Ik kan me niet herinneren dat mensen ooit tegen mij gezegd hebben; "Heb je daar wel eens over nagedacht?" Het neemt niet weg dat ze het wellicht gedaan hebben. Het is maar net wat je belangrijk vind. 

Alles gaat naar perceptie, het magische woord dat ruimte in je hoofd maakt voor iets waar je nog maar net klaar voor bent om te bevatten. Dat stukje inzicht waardoor je uitspraken doet zoals; "Ik denk het wel" Wat mogelijk in weten verandert als daar genoeg aanleiding voor is, en onder de juiste omstandigheden weer in twijfelen kan veranderen. Weten is ook maar de dingen aan elkaar knopen waar je op dat moment chocolade van kunt maken, of soep van kunt koken. Blijkbaar is perceptie uitspraak - technisch direct verbonden met je kookkunsten.

Wat denk je er zelf van? Feit is dat het niet zo belangrijk is, want je mening is ondergeschikt aan je perceptie als je goed begrijpt hoe het werkt. Dat is geen begrijpen maar voelen en als je dat voelt begrijp je het. Zo maar een gedachte denk ik zo te voelen begrijp je?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten