HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

woensdag 8 februari 2012

WAT ZEI IK NOU NET?!?

Als je in gesprek bent kun je wel eens de indruk krijgen dat als je aan het woord bent, dat er niet geluisterd wordt. Dat is niet zo erg omdat we daar allemaal wel eens last van hebben. Maak het leuk voor jezelf en breng het bij de ander op ludieke wijze onder de aandacht. De beste manier om dat te doen is door iets in je zin te verweven wat helemaal niet past bij je verhaal of eigenlijk een beetje gek is, zonder de toon van je verhaal te veranderen.

Voorbeeld, ik neem capsules met een bepaald kruid er in. Die capsules waren bijna op en de volgende verpakking die ik bij me had was geen potje maar een strip met gestampte pillen in plaats van capsules. Beide verpakkingen heb ik in mijn handen en een collega zegt: “Zo je slikt nogal wat!” Ik leg uit dat het om hetzelfde middel gaat en dat het 2 verschillende merken zijn. Uit een soort beleefdheid blijft hij naar mijn verhaal luisteren met verslappende aandacht. Ik vervolg mijn verhaal met dat de capsules het kruid in 1 keer in mijn maag los laten en dat de boel nog wel eens een beetje op kan spelen. De gestampte pillen van mijn volgende verpakking lossen langzaam om als een soort time release. Heel rustig eindig ik mijn verhaal met; “Dat is gunstig, want dan heb ik er tenminste de hele dag last van”

Op dat moment pak je iemands aandacht weer terug omdat die laatste zin raar is. Verdomd, er komen nog wat vragen achteraan en als ik daar antwoord op geef is de aandacht er weer bij. Conclusie; meneer heeft wat geleerd en ik heb weer gelachen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten