HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

zondag 26 februari 2012

TNS NIPO: VRAGEN ONDER DE MAAT EN DOEL ZOEK

Ooit werd ik telefonisch benaderd door TNS Nipo, en mijn aandacht bleef hangen in tegenstelling tot mijn natuurlijk en zeer acceptabele afkeer tegen zulke idioterie, om het simpele feit dat gesteld werd dat de vragen zouden gaan over diverse onderwerpen. Ik stelde de 2e vraag die luidde; "Kun je wat specifieker zijn als het gaat om de uitspraak; diverse onderwerpen?" "Nou gewoon, diverse onderwerpen" was het zeer professioneel in gezette antwoord.

De duidelijk net begonnen interviewster bracht "annoying me" boven en het comfortabele oud roze stoeltje, geplaatst naast een antiek buikkastje met daar op een Gelengoyne cask strenght met een paar kristallen glazen heeft nooit meer uitgenodigd tot gaan zitten dan toen. Ik draaide mijn achterste in de stoel, klemde de hoorn tussen mijn hoofd en schouder om zo 57,8% schotse rokerigheid in een kristallen glas te schenken. Ik plaatste de kurk terug in de fles en merkte de zonnigheid op die door mijn woonkamerraam viel.

"De volgende vragen gaan over soep" "Ik ga een aantal recepten voor soep opnoemen, en u moet dan aangeven hoe veel trek u op dit moment zou hebben in die soep met een cijfer van 1 tot 5, waarbij 1 heel veel trek is, en 5 zeer weinig trek" Ik had gelukkig niet net een slok genomen dus kon naar hartelust uitlachen alvorens de slok te nemen en de idiote vragen te beantwoorden met een willekeur van heb ik jouw eerlijkheid? Nee. 

Onderwerp 2; de nationale telefoongids en de gouden gids. De vragen herhaalden zich in een irritante sequentie die wilde weten of ik de boek versie, CD-rom versie of internet versie gebruikte en wel hoe vaak in de afgelopen week, maand en jaar. Herhaaldelijk bestookte ik haar met wedervragen of zij dat soort informatie in haar geheugen op had geslagen, en hoe betrouwbaar mijn antwoorden dan over zouden moeten komen. 

Het derde vragenvuur bevestigde met klem dat het hier ging om "diverse onderwerpen" want er werd gevraagd naar roerende en onroerende vakantie goederen, en wel of ik daar van in het bezit was, en/of ze huurde en met welke frequentie. Hetgeen wat toen door mijn hoofd spookte was; "Ik hoop dat er geen belastinggeld wordt gebruikt voor zulke onderzoeken, want is is echt hulpeloos" 

Blijkbaar hield het hier mee op, behalve dat ik mij niet kon bedwingen om het gesprek te eindigen met een vraag; "Ik ben benieuwd of er nu in je scherm staat; eindig het gesprek, hang op en beoordeel of de persoon die u zojuist heeft gesproken serieus over kwam met een cijfer van 1 tot 5, waarbij 1 heel serieus is, en 5 zeker niet serieus"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten