HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

zondag 19 februari 2012

IN JE NEUS

Er bestaat een theorie die stelt dat als je niet op wilt vallen dat je hetgeen je wilt dat het niet opvalt, opvallend moet uitvoeren. Mensen zijn tegenwoordig mondig en geinformeerd, laten zich niet zo maar meer de hoek insturen met een woekerpolis, kwakzalverij of een wanproduct. Dat maakt het voor oplichters moeilijk maar niet onmogelijk. Met oplichters bedoel ik bijna iedereen die veel geld probeert te verdienen, omdat pijnlijk duidelijk is geworden dat als je BMG (bakken met geld) wilt binnen halen, oplichterij de beste en meest geaccepteerde manier is. Ze doen het dan ook niet meer recht onder je neus, maar vol in je neus zodat je het zeker niet ziet. Je zou eens op moeten letten de onzin die je de hele dag als waarheid aanvaard. 

Voorbeeld; er was een paar jaar geleden een "nieuws" item over chips en nootjes. Er zouden 4 E-nummers in zitten die gecombineerd zorgen voor een onverzadigbare drang tot doorvreten. Een beetje onderzoek zal uitwijzen dat het zich niet beperkt tot chips en nootjes, want zoals eerder gezegd, ze willen "allemaal" veel geld "verdienen" dus ga er maar van uit dat als het er in gepropt kan worden, men het niet zal laten. Dit was dezelfde periode dat men kwam met de "handige" hersluitbare zak. Fantastisch! Nu kun je halverwege stoppen met eten, de zak hersluiten om bederf te voorkomen, en 3 minuten later die andere 4 zakken ook leeg vreten door een speciale E-nummer combinatie. 

Let maar eens goed op "verbeterde smaak!" Vaak is het een actie om je onverzadigheidsniveau door het dak te jagen. Je vind het niet lekkerder, maar je kan niet ophouden met schransen. En wat is er gebeurd met het huismerk? Vroeger kon je kiezen voor een huismerk met allerlei teringzooi er in, maar dan was het wel goedkoop. Nu is het prijsverschil ver te zoeken, maar de verhouding troep vermindering is niet evenredig mee gegroeid met de prijs. Waar zijn die goedkope producten? Ze zijn gewoon weg uit de supermarkt! Wie heeft dat besloten en waarom?

Je hoort er niks over in het "nieuws" omdat dat allang geen nieuws meer is. Het is een "wat we je vertellen is waar en wat we je niet vertellen bestaat niet" - programma. Af en toe is er dan zo een klein krantenberichtje zoals; ja over tien jaar werkt antibiotica niet meer maar het loont niet om nieuwe te ontwikkelen. Of; "Ja natuurlijk werd het duurder met de euro, maar om dat nou tegen het volk te zeggen voordat ze ja hebben gestemd" Daar hoor je niemand over maar het gebeurt wel; in je neus. En jij je maar afvragen waarom je al 10 jaar verkouden bent...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten