HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

maandag 6 februari 2012

SUBTIEL DE TERING SCHELDEN

Ik kan heel slecht tegen onrecht, vooral als het in de basis gaat om een scheve verhouding. Niet alleen het onrecht waar ik zelf mee te maken krijg, maar ook wat ik om me heen zie. Mensen worstelen met total losgeslagen onzin als gevolg van regel idioterie. Dat we met heel Nederland betalen voor een proces en een cel van een Holleder waar niemand meer aan twijfelt dat hij schuldig is, en als je vervolgens als brave burger een voetganger die een zebra wil oversteken over het hoofd ziet, blijkbaar zonder aanhouding een boete opgelegd kunt krijgen van 340 euro. 

Ik kan er zo boos om worden en sinds kort ook weer niet. Het heeft me zo weinig gebracht, al die keren dat ik boos was. Het is loze energie wat niets verandert aan de situatie. Een erg Nederlandsche actie dus. Het is echter ook geen optie om er niks mee te doen want het blijft me dwars zitten. Ik vraag me af wat er zou gebeuren als de wakkere burger nou eens 1 keer in de week op alle televisie zenders tegelijk 5 minuten zich daar over uit zou mogen laten, met alle praktijk schuwe autisten die de regel hebben verzonnen, en aanhangers van zo een miskleun. Dat bijvoorbeeld een brave burger nou eens 5 minuten  alom zendtijd krijgt om aan ministerie van volksgezondheid, alle topmensen van zorgverzekeraars en de directeuren van alle grote farmaceuten op televisie de vraag kan stellen; "We zijn nu al 30 jaar aan het bezuinigen op de zorg, het is al 10 keer over de kop gegaan, en jullie krijgen het nog steeds niet voor elkaar; wie zit er nou zijn zakken te vullen?"

Het lijkt me gewoon interessant om te zien of er nog meer mensen zijn die in de gaten hebben dat onze maatschappij een grote scam aan het worden is, en dat er 1 manier is om geld in je zak te houden; het zo veel mogelijk uit de zak van je buurman trappen. Niet dat er met zo een programma nou iets gaat veranderen aan dat feit, want ze houden elkaar in stand, maar het kan geen kwaad die stukken puur kwaad die de wereld voor houden dat ze aan het helpen zijn, eens een keer subtiel de tering te schelden. Want er zijn nog steeds veel mensen die niet in de gaten hebben hoe het zit, en die hebben ook recht om te weten door wie ze genaaid worden. 

Al weet ik niet zo goed of je daar nou gelukkiger van wordt. Aan de andere kant komen oplossingen soms uit onverwachtse hoek, en in dit geval ben ik er dan wel voor om alle bronnen in te zetten die je kunt krijgen. Ik zou graag die 5 minuten per week waarheid maken op televisie. Dan mogen ze die andere 10.075 minuten per week de hele klote wereld bij elkaar liegen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten