HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

dinsdag 22 mei 2012

GRUWEL GLUURDER

Afgaand op het aantal horror verhalen die deze wereld kent, zou je kunnen concluderen dat mensen graag gruwel beelden op hun netvlies zetten. Vanmorgen reed ik langs een ongeluk waardoor de andere richting van waar ik reed geheel afgesloten was. De plaats van het ongeluk was bezaaid met ambulances, politie en medische hulpmiddelen. De reeks bestuurders die volgde, waren allemaal uit of afgestapt en stonden naast en zelfs op hun voertuig om te kunnen zien wat er aan de hand was.

Ik begrijp die drang niet. Ik zou niet graag zien hoe mensen daar helemaal in de vernieling liggen. Ik ga het eerder nog uit de weg dan dat het me aan trekt. Toch zie je dat maar weinig, de meesten willen het zien. Ik vraag me echter af of ze er zo blij van zullen worden als ze met de neus bovenop een uitstekend bot hangen, of zelfs iemand die ter plekke sterft.

Ik heb me wel eens afgevraagd wat mensen er zo aan trekt. Als ik er naar vraag krijg ik niet echt een duidelijk antwoord. Leuk is het niet, interessant misschien? Of is het iets duisters? Kicken mensen er op? Willen ze de scenario’s die ze van de film kennen toetsen aan de werkelijkheid? Als het gaat om kijken naar programma’s op televisie zijn er veel dingen verklaarbaar. Vaak wordt er naar drama gekeken om het besef te creĆ«ren dat de kijker zelf het nog niet zo slecht heeft. Ik hoop niet dat de ongeluk gluurder hetzelfde uitgangspunt heeft.

In ieder geval laat de verklaring veel te wensen over, misschien een onderzoek naar plegen? Als je zelf een gruwel gluurder bent, en je weet heel goed waarom je het doet, ben ik zeer benieuwd naar je verklaring.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten