HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

donderdag 22 september 2011

HOOD

Het Amerikaanse leven is zo slecht nog niet. Natuurlijk hebben ze te maken met crisis net zoals Nederlanders, maar het leven is hier duurder dan ik dacht en er wordt op los gekocht. Blijkbaar hebben de mensen dat geld dus nog steeds en zo lang er nog gekocht wordt, stijgen de prijzen.

Als je dan op een typical American porch zit, uitkijkend over grote vrijstaande huizen achter rijen met benzineslurpers kan ik me haast niet voorstellen dat het allemaal zo slecht gaat. Uiteraard is het allemaal minder leuk dan vroeger, net zoals in Nederland waar alles wel goed gaat maar het geld uit je zak vliegt, maar zo lang de school bus nog rijdt is het nog niet zo ernstig.

Het is op een gevaarlijk punt als de dagelijkse dingen waar we aan gewend zijn stuk voor stuk gaan verdwijnen. Als de dikke auto's niet meer vervangen kunnen worden voor kleinere maar gewoon weg moeten. Als de vrijstaande huizen leeg komen te staan en rijtjeshuizen onbetaalbaar zijn. Als naar school gaan een luxe wordt.

Ik vrees dat het daar nog wel naar toe gaat. Wat ik liever zou zien is dat dan iedereen maar failliet gaat, maar helaas zullen de mensen met geld altijd de dienst uitmaken en dus altijd geld houden.

Tot op het punt dat the "neighborhood" een "hood" wordt waar de Amerikaanse burgers met shotguns achter zandzakken op hun porches liggen om schuldeisers kapot te schieten als ze hun hoofd durven te vertonen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten