HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

zaterdag 3 september 2011

WANNEER IS JOUW TIJD?

Morgen is mijn moeder twee jaar dood. Ik stel me voor dat iemand nu tegen me zegt; "Nee joh gek, het is pas 6 maanden geleden!" Ik geloof het.  Ik weet dat het stemmetje niet de waarheid vertelt en toch geloof ik het. Ik denk terug aan een tijd waarin ik wist dat ik over een paar dagen jarig zou zijn. Had hetzelfde stemmetje tegen me gezegd; "Nee joh gek, het is pas over 6 maanden!" zou ik het ook geloofd hebben.

Als ik me af ga vragen op welke tijdstippen in je leven het gevoel van tijd klopt met hoe het gaat, dan krijg ik alleen maar meer vragen. Ik kan alleen maar de conclusie trekken dat je gevoel van tijd nooit klopt met hoe het werkelijk gaat. 

Toch weet ik dat het altijd klopt. Het klopt omdat het gaat zoals het gaat. Zoals ook mijn moeder ging toen vele mensen vonden dat het te vroeg was. Ze heeft haar eigen tijd bepaald en dat heeft ze verdomd goed gedaan. Magere Hein had het nakijken en daarmee werd hij dikke Peet...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten