HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

dinsdag 13 september 2011

PAUS = WAUS

De paus wordt aangeklaagd voor seksueel misbruik door een voor mij onbekende organisatie. Er gaan gedachten door mijn hoofd die mij in een van de automatische gegenereerde grof ingedeelde twee groepen plaatst.

Groep een; Onderscheidt zich door een houding aan te nemen van "Hoe kun je aan die man twijfelen, hij is een heilige" ten opzichte van elke uitspraak die leidt naar de conclusie van de voor mij onbekende organisatie. Geheel vertroebeld door hun religieuze opvattingen is er geen twijfel mogelijk dat dit een onwaarschijnlijke aantijging is. 

Groep twee; Onderscheidt zich door een afwezigheid van religieuze invloed en wil een onderzoek zonder meer toestaan zelfs als de aanleiding ertoe de slecht onderbouwde mening van een voor mij onbekende organisatie is. 

De oplettende lezer zal zien dat ik mij op subtiele wijze heb toegekend aan groep twee. Uiteraard zijn er in de praktijk vele nuances mogelijk, maar ik voeg me toch bij de groep die twijfels zet bij de praktische kant van religie. Voornamelijk omdat het een systeem is. Systemen werken op papier heel goed, maar dan gaat de corrupte mens zich er in de praktijk mee bemoeien waardoor eigenbelangen groter worden dan het doel.

Dat werkt overal zo; in bedrijven, in de politiek en zeker in religie wat tot oorzaak heeft dat Kardinaal eerder klinkt als een vies woord dan iemand die goede bedoelingen heeft met jongere generaties.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten