HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

zondag 8 mei 2011

(HER)DENKDAG

Al jaren hoor ik mensen klagen rond moederdag en vaderdag. De hele "secretaressedag, als je zo door gaat is het hele jaar speciaal" riedel wordt aangehaald. Ik snap het ook wel, mensen zien het meer als een verplicht koffiebezoek en/of cadeautje. Maar hoe triest is dat? En bovendien gaat het daar niet om.

We zijn zo gewend aan het vanzelfsprekende dat we dagen aan moeten wijzen hoe bijzonder iets of iemand is. Laten we in godsnaam dat hele koffiebezoek en cadeau idee aan de kant schuiven, en inderdaad het hele jaar speciaal maken. Elke dag schenken we even een paar minuten aandacht aan iets of iemand wat belangrijk is in ons leven, is dat nou zo moeilijk?

Even iemand opbellen, en zeggen; "Weet je dat ik je fantastisch vind?" Of iemand vertellen dat je iets niet zo leuk vond, en misschien komt dan eindelijk dat gesprek op gang waar de dingen die werkelijk uitgesproken moeten worden naar voren komen.

En als je al voor de laatste keer "dag moeder" hebt gezegd, krijgt een moederdag toch een andere betekenis voor je. Het hoeft niet de hele dag te duren, maar even zijn mijn gedachten alleen daar. Haar opbellen om te vertellen hoe trots ik op haar ben zit er niet meer in.

Suggesties voor een nieuwe "..." dag zijn welkom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten