HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

woensdag 11 mei 2011

WIE MOEILIJK DOET, MOEILIJK ONTMOET!

Ik heb 3 soorten klanten; klanten die over makkelijk mee om gaan, zij die overal moeilijk mee omgaan en een categorie overgangsvormen.  De eerste 2 groepen zijn dan ook echt extremen. Nu zul je afvragen; van die 2 welke ik het liefst heb? En je denkt het antwoord te weten? Ik wil ze allebei niet.

"Makkelijke" klanten zijn echt heel lastig omdat ze een houding hebben van "ik weet het niet, doe jij alles maar" Dan komt het er op neer dat je helemaal geen informatie krijgt en constant achter de feiten aanloopt.

"Moeilijke" klanten zijn echt heel lastig omdat ze een houding hebben van "ik weet het wel, en ik ga er mee op je lip zitten"  Dan komt het er op neer dat je constant wordt overspoeld met informatie waar je niet op zit te wachten en je het gevoel geven dat je achter de feiten aanloopt.

Ook hier werkt weer; er moet een balans zijn tussen uitersten. Ik heb het graag dat klanten op sommige punten moeilijk doen, als er dan ook op sommige punten maar een andere kant is. Want als je te moeilijk doet, of te makkelijk, wordt het in beide gevallen uiteindelijk moeilijk, en dan heb je het er zelf naar gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten