HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

maandag 16 mei 2011

WAAROM DE IPHONE WERKT

Apple heeft het heel slim gedaan. Buiten het feit dat ze kijken naar wat er allemaal fout gaat bij windows, en dat vervolgens niet doen, zorgen ze er ook voor dat alles wat een gemiddeld bewust of onbewust zou kunnen of willen doen, simpelweg niet mogelijk is met Apple apparaten, en met name de Iphone.

Gevolg; het is moeilijk om hem over zijn nek te krijgen. Maar dat is nou precies wat de Iphone ervaring zo prettig maakt; hij blijft werken. In combinatie met een gebruikersinterface waar elke idioot mee om kan gaan heb je een gouden greep op de markt.

Andere producenten dachten dat de kracht in de features zaten, en maakten die (slecht) na. Weer een enorme stap vooruit in het marktaandeel voor Apple. Nu ze begrijpen waar het om gaat, lopen ze nog steeds ver achter. Apple heeft het met slimme acties helemaal gemaakt in telecommunicatie-land.

Waarom? Ze denken vanuit de gebruiker. De product beleving mag onder geen beding in het nauw komen. Zo maak je fans, geen klanten. Fans zijn de allerbeste reclame voor wat voor product dan ook. Hop, een Ipad er achteraan en je slaat iedereen achterover.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten