HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

maandag 16 mei 2011

KROMMUNICATIE

Ongelooflijk hoe sommige mensen met elkaar communiceren, en hoeveel loze woorden daarbij gebruikt worden. Ik zou er haast voor stemmen om het aantal woorden in onze taal terug te laten dringen om dat soort dingen te voorkomen.  Je mag niet generaliseren (en met de famous Theo Maassen quote zeg ik: "Dat mag dan niet...") maar je ziet vooral vrouwen zo met elkaar praten:

Vrouw 1: Zinloos verhaal van 27 zinnen die uitdrukken hoe jaloers ik ben. - Ik ben niet jaloers hoor! - Nog een zinloos verhaal van 29 zinnen, bedoeld om te bevestigen dat ik niet jaloers ben. Antwoord van vrouw 2: Zinloos verhaal van 27 zinnen die uitdrukken hoe ik me gesnapt voel, met de bedoeling om de beschuldiging te ontkrachten. - Je hebt me helemaal verkeerd begrepen. - Zinloos verhaal van 31 zinnen waarmee ik het hele verhaal weer bij jou terug je schoot in werp.

De vertaling: Vrouw 1: Ik ben jaloers. Antwoord vrouw 2: Ja was ook niet zo netjes, zullen we doen alsof er niks gebeurd is?

Was dat nou zo moeilijk?!?!? Met al dat er omheen gedraai krijg je alleen maar vragen en scheve gezichten. En dan moet je elkaar 2 weken niet aankijken, en dan probeer je het overnieuw. Wat je eigenlijk zou moeten doen is; meteen door, of er helemaal mee stoppen. 

Tip aan de mannen die dit met vrouwen mee maken; men je er NIET in, zelfs niet als het over jou gaat. Zeg er niks over, doe er niks mee en laat het varen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten