HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

maandag 2 mei 2011

SLAAN MOET JE HARD DOEN

Ik heb in een aantal bands gezeten, en de drummers daarvan werden altijd beticht van te hard slaan in de clubs waar we in speelden. Het geluid kon dan niet goed afgeregeld worden Een paar uitzonderingen waren er, maar dat waren ook grotere zalen zoals Tivoli de Helling. Toen ging ik zelf (leren) drummen in een band. Ik werd er van beschuldigd een stuk relaxter te slaan dan de drummer waar ik voor in viel. Het enige optreden wat ik met deze band heb gedaan, speelde ik op de kit van iemand anders dus daar was al zeker geen hard slaan bij.

Het invallen was weer voorbij en ik was weer bandloos. Het drummen heb ik niet laten zitten omdat ik duidelijk stoked was. Eigen kit gekocht, en steevast doormeppen. Langzamerhand kom je dan toch tot de conclusie dat je harder bent gaan slaan. Dat is ook gewoon lekker! Zachtjes drummen is geen drummen! Dynamiek is natuurlijk alles, want als er geen zachte slagen zijn weet je ook niet wat hard is. Maar als je dan lekker opgebouwd bent is het toch wel heel fijn om flink uit te halen.

Meppen is mooi, ga noten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten