HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

maandag 23 mei 2011

WAAKVERSPRARRING

Soms kom je van die leuke dingen tegen waarbij woorden meer doel dienen dan hetgeen ze willen vertellen, en meestal is dat doel humor. Denk aan een tandarts die Snoep heet, of het Afgaanse plaatsje Kut. Of dingen die je anders leest door de klemtoon verkeerd te leggen, bijvoorbeeld inkepinkje.

Omdraaiers zijn ook leuk, dan draai je letters van woorden om; een kletskop wordt dan bijvoorbeeld een kotsklep. Het leuke is dat als je veel bezig bent met die omdraaiers komen er soms spontaan leuke dingen uit, en worden die andere 100 die nergens op sloegen snel vergeten door het succes.

Vandaag kreeg ik een berichtje waar de Anonieme Alcoholisten in genoemd werden. De "AA". Vervolgens denk ik dan weer aan "AA drink" en dat vind ik dan toch pas grappig als ik het uitspreek. Een collega van me belde ooit een andere collega om te vragen wanneer hij voor het laatst bij Kennis was geweest. Kennis is een klant, zo heet die man.

Let er eens op en ga er mee spelen met dit soort dingen, je leven kan er een stuk gezelliger van worden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten