HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

maandag 30 mei 2011

VOICE KANSELIER

Het valt niet mee om software te vinden die een liedje in een karaoke versie verandert zonder zodanig met de muziek te rommelen dat het niet meer echt als een logisch geheel klinkt. Men is er al lang mee bezig om een automatisch filter te maken die de frequenties van de stem opzoekt en zo veel mogelijk onderdrukt, maar om nou te zeggen dat men daar succesvol in is?... Ik heb geen klagen, want ik zou niet weten waar ik moest beginnen.

Een goede reden om het te kunnen doen is dat je met iemand even een nummer op kunt nemen waar ze bekend mee zijn, en de begeleiding niet ontbreekt. Met name zo een eerste keer doe je meestal niet even uit de losse pols (keel) Dit verklaart meteen waarom je niet uren gaat zitten poetsen aan een wavetable om de stem er uit te krijgen en de muziek intact te laten. Als het goed gaat wil je die bekende nummers gauw los laten. Bovendien wil je geen gezeik met copyright.

De "cover-schnabbelaar" is het dus knap aan het verpesten voor iemand die echt wat wil doen met muziek, want anders had er echt wel goede software geweest, waardoor bekende artiesten weer kunnen zeggen; "ja, ze is met een cover van mij begonnen ooit" Den ik dan dat de muziekindustrie de goede software tegen houdt om de cover schnabbelaar te zieken? Ja hoor, en ze hebben nog gelijk ook, dat geklooi van al die amateurs die denken dat ze een lied van een ander goed kunnen vertolken, dat is toch maar zeldzaam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten