HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

dinsdag 17 mei 2011

PEPSI: THE CHOICE OF A NEW GENERATION

Pakkende tekst, maar het heeft er toch nooit echt voor gezorgd dat mensen heel bewust voor Pepsi kiezen. Waarom eigenlijk niet? Coca Cola is simpelweg een groot concern die zich al jarenlang de markt in geboord hebben met hun “eigen recept” Geld is macht, voedsel is macht en voedsel is geld is macht. Om zulke jongens de markt uit te slaan moet je wel van heul goede huize komen.

Het huidige aanbod in de supermarkt geeft je de indruk dat je veel keuze hebt, met wat voor product dan ook. Maar als je naar de ingrediƫnten kijkt en wat dat voor ongezond effect heeft op je lichaam, is het zoeken naar de minst slechte. Echt een keuze heb je dus niet, een manier van regulering die helaas steeds meer de bovenhand neemt. De macht die voedselproducenten hebben worden naar de consument verkocht als een interesse in jouw gezondheid. Want als je geen keuze hebt om verkeerde dingen te eten, dan doe je het ook niet. Het is alleen jammer dat de consument maar al te vaak de informatie niet heeft om de keuze zelf te maken.

Het motto is dan; minder keuze is een kleinere kans op fouten. Ik denk alleen maar; buiten het feit dat we betutteld worden, gemanipuleerd zo je wil, en dat de gehele dynamiek van ons leven door gebrek aan keuze wordt uitgeschakeld, is het niet zo dat hoe vaker je fouten maakt, hoe sneller je leert? Daar zit de dynamiek in het leven; de optie om fouten te maken en jezelf zo te verbeteren. Wie ben jij om dat voor mij te gaan reguleren?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten