HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

maandag 16 mei 2011

MARKTPLAATS AFSPRAKEN

Verkeer haalt het slechtste in mensen naar boven. Verkeer op marktplaats ook. Ik heb een Iphone 3G te koop. Net ding, niet gekraakt, T-mobile model. Ik zet dat ding op marktplaats; bieden, ophalen of verzenden.

Eerste bieder: 100 euro. Ik denk, snelle deal, gauw der vanaf. Ik mail; is goed wat nu? Komen de vragen; doetie het wel goed, geen krassen etc. Gast, in de advertentie staat dattie netjes is, kom dan kijken! En stel eerst die vragen, en ga dan bieden! Ik gauw mn advertentie gewijzigd; alleen ophalen. Zo, moeten ze komen kijken, geen moeilijke vragen meer.

Eerste directe bericht: Wil je hem ruilen met een kapotte Samsung Galaxy? Ja inderdaad, Iphone gebruikers gaan over op een Samsung, en dan het liefst een die het niet doet. Natuurlijk wil ik niet ruilen! Iemand met een kuipje Bulgaarse Yoghurt over de datum wil nog niet met je ruilen!!!

Ondertussen loopt het bieden op, maar ik krijg mijn tweede directe bericht van Marleen de Vrede (ja mocht je het lezen; bij deze ben je met naam en toenaam vastgelegd op het net, en niet positief he?) dat ze hem wil komen halen voor haar zoontje. Het is vrijdag, ik heb het druk, stuur een mailtje met mn nummer en de boodschap; bel me vanavond even op.

Volgende dag krijg ik een mailtje; ja crisis op mn werk, kan het zondagavond, of laat in de middag, geen telefoonnummer. Bel me even op is niet gelukt. Ik mail terug; zondag gaat niet, kan het vandaag (zaterdag) Dit lijkt me een uitstekend moment om als koper te gaan bellen. Geen telefoon, en de mail laat ook op zondag wachten; ja, weekendje weg, dan moet het maandagavond.

Mijn antwoord per e-mail (want ik heb nog steeds geen nummer); ok dat is goed, adres en nog maar een keer telefoonnummer. Vandaag is die bewuste maandag, om 11:25 krijg ik (zonder nummer); zullen we 20:00 doen dan? Ik reply: OK.

18:09 Ik ben al voorzien, bedankt voor het aanbod. Maar dat lees ik natuurlijk pas om 20:15, als ik het vermoeden heb dat ze niet gaat komen. Deze zeevrouw vaart duidelijk onder de vlag: in oorlog en marktplaats is alles geoorloofd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten