HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD
HERSENSPINCELS 2: GEVALLEN ACHTERHOOFD

maandag 29 augustus 2011

AAN HET EIND VAN JE REKENING MAAND OVER?

Ik hou van luxe, ik hou van mooie dingen, fijne dingen waar je mooie dingen mee kunt maken. Ik hou van leven, uitbundigheid en bourgondisch genot. Ik hou van stijl en kwaliteit in de dingen die me omringen, ondersteunen of anderzijds het leven aangenamer kunnen maken. Ik hou van smaak en eerlijkheid in detail.

"Dan hou je ook van geld" Nee, geld kan me gestolen worden en dat gebeurt ook dagelijks. Mensen die van geld houden houden van geen van het bovenstaande want het gaat niet om genieten. Het gaat ze om macht, aandacht of aanzien. 

Als ik zou kunnen hebben wat ik wil zonder geld vind ik dat prima. Omdat het wettelijk onacceptabel is om dingen van iemand anders af te nemen doen veel mensen dat niet, maar geld blijft een uitstekend middel om toch te krijgen wat je van een ander hebben wilt. 

Ik wil niks van een ander, ik wil alleen dingen die mij bekoren, geen geld wat daar aan kan tippen. Behalve dan dat we onze sociale structuur hebben opgebouwd om geld heen en als gevolg daarvan is geld de enige maatstaf voor jouw leven. Als je niet genoeg hebt steel je van een ander en geld is de enige reden dat je er wettelijk mee weg komt. Want als er geen geld was, werd je gewoon aan de galg gehangen stinkdief!


Bedrijven in het algemeen dienen zich persoonlijk aangesproken te voelen door het bovenstaande. Toch wil ik een korte opsomming maken van bedrijven die zich in het bijzonder aangesproken dienen te voelen;

- Banken
- Verzekeraars
- Andere geldverstrekkers
- Energieleveranciers
- Kabelmaatschappijen
- Telefoonaanbieders
- Internetaanbieders
- Belastingdienst
- Alle overheidsinstellingen

Kijk op internetbankieren en kom tot de conclusie dat dit de bedrijven zijn die er voor zorgen dat uw rekening aan het einde van de maand (bij sommigen tegenwoordig al ruim daar voor) blauwe plekken en rode cijfers heeft.

Deze bedrijven maken ons leven, maar vooral kapot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten